Spelling en lezen voor kinderen
Wij ondersteunen kinderen met lees- en spellingsproblemen. Onze methode sluit aan op de actuele lesprogramma’s in de basisonderwijsgroepen 2 t/m 8.
Kleuters
Bij sommige kleuters blijft de ontwikkeling van het fonemisch bewustzijn en de letterkennis achter ten opzichte van leeftijdsgenoten. Dit kan leiden tot frustratie en de ontwikkeling van een aversie ten aanzien van lezen. Goed voorbereiden vergemakkelijkt de aansluiting bij groep 3 en vergroot de kans op een succesvolle start van het leesproces. Wanneer leerkracht en ouders een achterstand signaleren, biedt de logopedist extra ondersteuning.
Wij richten ons op:
- kleuters die in groep 2 onvoldoende profiteerden van het leeraanbod, waardoor de overgang naar groep 3 leesproblemen kan opleveren
- kleuters met onvoldoende fonemisch bewustzijn en letterkennis bij wie in de familie dyslexie voorkomt en/of met spraak- en taalproblemen
Neem contact met ons op
Heeft je kind of leerling lees- en spellingsproblemen? Een logopedist kan je daarbij helpen! Neem contact met ons op voor meer informatie.